ÚVOD NOVINKY

Malajsie - Jakub Kornfeil a smutná neděle

Novinky

Malajsie - Jakub Kornfeil a smutná neděle

23.10.2011

Sobota:

Rána na ruce z Austrálie je již zhojená, rána z toho, že to v u protinožců nedopadlo tak jak si český jezdec představoval, se však „zhojit“ asi nechce. Zítra se v malajském Sepangu pojede předposlední závod letošní sezóny a Kubajz by se dle svých slov nejraději popral. Samozřejmě, že tím myslel výsledek, který by tak mohl být hojivou náplastí a zároveň motivační vzpruhou před finále ve Valencii.

Jakub Kornfeil: „V průběhu pátečních tréninků nás sice provázely drobné problémy, ovšem dnes po nich nebylo ani vidu ani slechu a vše proběhlo v naprosté pohodě. Už od pátku v sobě mám takovou zvláštní chuť se „porvat“. Ne s někým, ale spíše s něčím. A včerejší výsledky mne ještě více navnadily a tak jsem si dal za cíl, že bych chtěl skončit v kvalifikaci do desátého místa a tomu jsme i přizpůsobili naší strategii. Naplánovali jsme si s šéfmechanikem dvě zastávky v boxu s tím, že při obou obujeme nové gumy. Začátek se navíc pro nás vyvíjel dobře v tom směru, že jsem si celkem rychle zajel i velmi slušný kvalifikační čas a pro nové gumy do boxů jsem tak mohl zamířit dříve, než jsme původně měli naplánováno. Navíc se nám podařilo i odstranit všechny drobné nedostatky v nastavení motocyklu oproti rannímu tréninku. Po té co jsem vyrazil z boxu znova na trať, jsem však nebyl schopen zajet jedno jediné rozumné kolo, protože se mi tam vždy někdo dosti nešikovně namotal. Rozhodl jsem se, že zvolním a počkám, až budu mít více volna s tím, že se o vylepšení svého času pokusím sám, bez pomoci druhých, nevyšlo mi však ani jedno kolo a tak jsem zamířil znova do boxu. Před závěrečnou částí jsem tak vyfasoval opět nové pneu /směs C/ a stále jsem měl na mysli, že se chci s časem poprat tak, abych se posunul znova vpřed. Po návratu na trať a kratším vyčkávání jsem periferně uviděl Francouze Zarca a začal jsem tavit, jenže jsem ani náhodou netušil, že v průběhu kvalifikace spadl a že ho provází nějaké problémy s motocyklem a tak jsem při dalším ohlédnutí zjistil, že už za mými zády není. Pak mi moje celkem slibně rozjeté kolo pokazil jiný „Frantík“ – Louis Rossi a tak mi zůstaly už jen poslední dvě kola a já byl stále odhodlaný to tam dát, jenže vše bylo jinak. V prvé řadě jsem totálně pohnojil první zatáčku, ale to kolo jsem i přesto nevypustil a stále tahal s tím, že jsem věděl, že mám Rossiho na zádech a navíc jsem si říkal, že mám ještě jednu možnost, bohužel však byla moje představa mylná. Při výjezdu z poslední zatáčky do cíle jsem místo toho co bych se šteloval ještě na jeden pokus, uviděl jako první ze všech šachovnicový praporek. Propásl jsem to asi o dvě vteřiny a je to jeden z důvodu proč nejsem na startu v Top 10, zkrátka mi to asi není souzeno. I tak je to však moje nejlepší startovní pozice v MS doposud a moc si toho vážím. Zároveň bych rád poděkoval šéfmechanikovi za velmi vydařené nastavení motoru a už se těším na zítra.“

Neděle:

Po závodě Kubajz zářil jak malajské slunce, které nad Sepangem pralo do všech dnes velmi vydatně. To jak včera český mladík proklamoval o chuti se poprat, taky dneska do puntíku i splnil. Nebýt chybičky v poslední zatáčce bylo by jeho umístění ještě o jednu příčku lepší. Radost z výborného závodu, nádherné bitvy a dalšího výrazného bodového úspěchu, však brzy zahalila zpráva o smrti Itala Marca Simoncelliho. Úsměvy se vytratily a po tvářích místo toho začaly kanout opravdové chlapské slzy. Víc k tomu ani není co říct…., stačí jen vzpomínky.

Jakub Kornfeil: „Já bych raději asi ani nemluvil. Je vůbec o čem? Ach jo….! Dnešní vedro bylo neskutečné. Start se mi tak nějak normálně vydařil a do první zatáčky jsem najížděl z venku, protože tam nikde nebylo už místo a tak jsem se i nějak zasekl. Navíc na výjezdu byl domácí jezdec Khairuddin, který mne trochu přibrzdil a ještě mne předjel někdo z Mahindry a tak jsem měl celé špatné první kolo. Potom mi pak prostě nic jiného nezbývalo než za to pořádně vzít, protože pokud jsem měl udržet kontakt s Kentem, který společně s Moncayem začal ujíždět, tak jsem prostě musel hodně tahat. Za dvě kola jsem je sjel a zařadil se do skupinky, která byla vlastně bitvou o 10.místo. Okamžitě jsem se zapojil do bojů, které vlastně trvaly až do samotného konce závodu. Ty nejkrutější pak byly s domácím závodníkem Zulfahmi Khairuddinem, jel doma fakt hodně na krev. V nájezdu do posledního kola jsme se nechal předjet, protože jsem věděl, že by mi to někde z větru poslal, vlastně se to v průběhu závodu stalo vícekrát. Do útoku jsem chtěl jit z větru já a do poslední zatáčky jsem mu to tam poslal. Byl jsem však delší, on toho využil, vrátil se do ideální stopy zpátky a tím pádem skončil přede mnou. Nebyl to jednoduchý závod, protože jsem měl problémy se zadním kolem a bylo velmi těžké se s tím srovnat. Zvažovali jsme dvě varianty pneumatik. Nakonec jsme se rozhodli pro směs F, která by měla vydržet vice, ale i tak to stejně klouzalo. Děkuju všem za to, jak mi nachystali motorku, vše fungovalo skvěle a po dlouhé době to byl skvělý souboj a výsledek to jen umocnil, ovšem jen na krátko. To je ale asi tak všechno…., to ostatní okolo je už smutné!.“

Zdroj: MPAFoto

Result: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 40:34,280, 2. Cortese (Něm./Aprilia) -0,354, 3. Zarco (Fr./Derbi) -2,455, 4. Faubel -2,921, 5. Terol (oba Šp./Aprilia) -10,049, 6. Folger (Něm./Aprilia) -17,964, ...8. Kornfeil (ČR/Aprilia) -39,099.

Průběžné pořadí MS (po 16 ze 17 závodů): 1. Terol 282, 2. Zarco 262, 3. Cortese 225, 4. Viňales 223, 5. Faubel 161, 6. Folger 150, ...12. Kornfeil 72, 29. Popov (ČR/Aprilia) 3.

 

 

Zpět na novinky

Produkt byl úspěšně vložen do košíku

Zavřít okno Nákupní košík

Novinky - H3 Moto - motocykly a příslušenství Suzuki

Hlídací pes je služba, která vám umožní sledovat změny ceny a skladové dostupnosti u vámi vybraného zboží.
Stačí zadat vaši e-mailovou adresu a při každé změně ceny, případně při naskladnění zboží, vám pošleme upozornění na Váš e-mail.

Zavřít okno